Sanat ve edebiyat alanındaki marksist literatürün eskiden Türkçe baskılarına genellikle çevirmenlerin yazdığı önsözler, mesele üzerine tartışmaların ülkemizde ne kadar yüzeyselse Batı’da da bir o kadar derinlemesine cereyan ettiğini mutlaka vurgular ve elimizde tuttuğumuz çevirinin bizim de Batı’daki düzeye ulaşmamıza katkı koyacağı umudunu dile getirirdi. Doğrusunu söylemek gerekirse bugün bu alandaki Türkçe çeviri ve az da...
Türkiye’deki politik müziğin tarihi bugün bir araştırmacı için çok fazla el değmemiş bir alan olması anlamında heyecan verici “akademik” olanaklar sunarken, bir militan içinse sol hareketin coşkulu olduğu kadar hüzünlü geçmişinin daha çok duygusal bir müzikli tarihini sunmaktadır. El değmemiş bir alan derken kesinlikle son dönemde Akkaya ve Çelik’in derlemesi ve Kahyaoğlu, Meriç ve Güdoğar’ın kitapları gibi büyük...
Richard Middleton “popüler müzik nedir ?” sorusunun karmaşıklığı karşısında halk şarkısına dair efsanevi tanımın cazibesine kapılma eğiliminden sözeder: “tüm şarkılar halk şarkısıdır; bunları bir atın söylediğini hiç duymadım”. Bu tanımın ima ettiği şey bütün müziklerin de benzer biçimde popüler müzik olduğudur. Middleton popüler müziği, Brier’den aktardığı dört farklı tanım kategorisi üzerinden sırasıyla yetersizliklerini göstererek tartışır:...
İşaret/Notlar
Yükleniyor...
İşaretle
Kapat
Okur Giriş

Parolanızı mı unuttunuz
×
Signup

Already have an account? Login
×
Kayıp Parola

×